2:a advent

Det närmar sig julafton med stora steg. Lucia nästa helg redan. Och då kommer Eriks syster på besök från Vänersborg också. Då ska det julpyntas här hemma. Än så länge sitter bara julstjärnorna uppe.
Den här bilden är från igår efter att  jag bastat. Jag sitter och myser med Vilmer. Är så himla glad att vi fick komma hem från sjukhuset!!

Inatt var en mindre rolig natt. Oscar sov dåligt och vaknade flera ggr och Viggo var vaken från kl halv 2. Sen senare framåt 4 så vaknade Vilmer så det blev till att dubbelamma. Inte helt lätt men övning ger färdighet :) De vaknar ungefär 1 timma innan det är dags för mat.
Kl 8 vaknade Oscar. Erik kom upp vid 9 så då gick jag och vilade en stund. Man får försöka sova i olika pass. Men grejjen är den att jag måste ju upp för att pumpa så att de får mat.Så här ser deras babykorg ut som de ligger i förresten..


Imorrn ska vi till sjukhuset igen för att synundersöka både Viggo & Vilmer. Sen efter det blir det vägning och sånt.
Amanda ska med Marita till stan och handla julklappar.


Annars idag så har det varit en bra dag. Vi har fixat med köket och plockat lite här hemma.
Nu har vi fått igång akvariet. Köpte några guppies att ha där i.Får se hur länge vi lyckas hålla dem vid liv.

Min mamma var här och åt mat och hjälpte till med barnen. Oscar blir ju lite smått grinig på eftermiddagarna när han är trött...  Här sitter hon och matar Vilmer med sin syrra på tråden.

Nu sitter Erik och jag och ser på sanningens ögonblick med en brasa tänd.

Kom på att jag måste lägga in bilder på lekrummet som vi gjort iordning.
Lite rörigt efter att en viss herre har varit där och invigt rummet. Men vad gör det!?


Erik har hyrt en film att se efter tv:n: Welcome home Roscoe Jenkins. En komedi. Får se om jag orkar hålla mig vaken, beror på hur pass bra filmen är :)
Nu vill Erik strippa. Ni kan ju tänka er hur varmt det är i vardagsrummet nu...ojoj nu har tröjan åkt...vilken pudding!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0