Vilmer och jag

Nu har jag precis bytt och matat klart Viggo och han somnade direkt när jag la ner honom bredvid mig i sängen. Farmor Jane matade Vilmer här för en stund sedan medans jag pumpade men han ligger fortfarande här och kikar lite. Är nog godnatt för honom med strax skulle jag tro.
Det är en hel procedur innan sängdags för min del, inte bara att gå och lägga sig inte. Måste blanda ersättning så det räcker hela natten, ta in blöjor och tvättlappar, nappflaskor, pumpsaker, vatten, och amningsinlägg in till nattduksbordet. Allt för att slippa gå upp i onödan under natten. Vill inte springa runt i huset och väcka någon i onödan.
Idag vägdes killarna igen. Viggo vägde hela 2980g så snart en 3 kilos klump :) och Vilmer vägde 2780g. De har gått upp 200g på 3,5dag så nu blir det inga fler hembesök innan den 5januari då vi ska till sjukan för en ögonundersökning igen. Då blir det även utskrivning. Sen blir vi inskrivna på BVC här i Flen.

Igår hade vi besök av Eriks bror Peter med familj. De hade varit i Stockholm och firat jul och passade på att titta förbi på vägen hem till Vänersborg igen. Trevligt.
Peter och Viggo
 Susan och Vilmer

En sak jag tänker allt oftare på är hur F...N ska vi kunna skilja på Viggo och Vilmer när vi klipper av bandet från BB som Vilmer har runt foten!? Tänk om vi förväxlar dem...Måste hitta på nåt. Måla en nagel på nån av dem kanske. Gäller att komma ihåg på vem man målar då bara. Haha. Har ju redan hänt ett par ggr att vi förväxlat dem och kommit på detta vid blöjbyte då vi sett bandet runt foten på Vilmer.

Vilmer is still going strong.. Han ligger och kikar än. Nattuggla eller så kan han ihelt enkelt nte få nog av synen av sin mamma  :D

Idag har Oscar varit en riktig going. Inte alls hostat mycket. Jag har kunnat leka lite mer med honom idag då Jane och min mamma har hjälpt mig med Viggo och Vilmer. Erik jobbade ju.
Hittade en pepparkaksdräkt som jag tråcklade på honom.
Den passade fint tyckte han förutom hatten då som inte var så poppis. Han vill ju bara ställa sig upp nu mer så här är när jag försökte ta ett kort på honom.


Nu har Vilmer sagt godnatt och det gör även jag. Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0