Bebislycka

Nu är Theo 5dagar gammal och vi svävar fortfarande uppe bland molnen och bara njuter. Erik har ju sina 10 pappadagar hemma nu så än så länge är det någolunda lugnt. Jag kan ta mig tid att sitta med Theo och fokusera på amningen. Är dock medveten om att det snart är dags att landa och att vardagen kommer ikapp. Måste försöka få till rutiner för att få allt att fungera.
Men än så länge så är det fokus på amningen som gäller för min del. Theo äter varannan timma dygnet runt och mellan det så bajsar han :) .
Häromdagen när Oscar vaknade var det första han sa: Mamma Theo..sen sprang han in till mig. (Jag sover i Amandas rum nu i början för att inte väcka de andra) . Oscar är riktigt fascinerad av Theo. Han ger honom gossedjur, nappar, mat och vill till och med dela sitt godis med honom.
Viggo och Vilmer däremot har inte visat så mycket intresse. De kommer fram och tittar lite men inte mer. Det kanske kommer så småningom.
Igår var vi i Katrineholm på BB hemvård där de undersökte Theo och tog Pku prov. Allt såg bra ut.
Nu blir det lite fler kort.

Jag har hittat tummen!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0